torsdag 5 augusti 2010

Planerar julen :-)


Nu är det väl lite knäppt att sitta i början av augusti och planera julen men ska man åka bort så måste man ju vara ute i god tid. Som jag har skrivit tidigare så åker vi inte till Sverige över jul eftersom Magnus bara kan vara ledig i en vecka så vill vi inte utsätta barnen för en lång resa med alla tidsomställningar. Samtidigt så känns det lite tråkigt att bara fira jul vi fyra här hemma i huset så då kom vi på idén att åka till Thailand. Förhoppningsvis så kommer vi ju att träffa ganska många andra svenskar där så barnen kanske får prata svenska i jul ändå :-) Vi tänkte åka till Phuket och vi har hittat ett hotell vid Kamala Beach som verkar vara väldigt barnvänligt. Varken jag eller Magnus är ju direkt ute efter något vilt partyliv i Thailand och då verkar Kamala Beach vara ett väldigt bra alternativ. Vi ska kolla upp hotellet lite mer och sen så bokar vi nog flygresan och hotellet den här veckan. Sen så måste jag känna efter om jag verkligen vill utsätta mig för en flygresa helt i "onödan". Vi bor ju redan i ett land som är precis som Thailand minus turisterna så egentligen är man väl lite knäpp som åker bort. Fast det är nog bara flygrädslan som talar. Att köra bil upp till Phuket tar bara några timmar men eftersom södra Thailand är väldigt oroligt så avråder man turister från att åka bil där. Så ska vi ta oss iväg så är det ju flyg som gäller. Jag får titta lite mer på bilderna från Kamala Beach och försöka övertyga mig själv :-)

2 kommentarer:

  1. Hej

    Läser din blogg rätt regelbundet och tycker att det är spännande att hänga med i ditt liv i Malaysia. Jag har full förståelse för att du börjar plugga - själv har jag myror i brallan bara av sommarlovet, trots att jag haft för mycket att göra under terminen och alla säger att man ska vila. Vila kan ju vara på fler sätt, och plugga är kul (tycker jag). Lycka till, önskar jag dig, klokt att satsa på fler poäng.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det är kul att plugga och det är ju perfekt att passa på nu när man har tid och inte behöver använda sig av studiemedel. Problemet är bara att jag har hittat hur många kurser som helst som jag vill läsa :-)
    Kul att du följer bloggen!
    Kram

    SvaraRadera