lördag 7 augusti 2010

Första veckan i Malaysia.

Nu har vi varit tillbaka i Malaysia i exakt en vecka och det känns riktigt bra. Jag börjar vänja mig mer och mer vid att ha någon hemma i huset med mig och barnen hela dagarna. Fast visst är det bättre nu när det är helg och Magnus är hemma istället :-) I går var vi till skolan och köpte skoluniform till Hugo och på måndag så är det dags för honom att börja skolan. Första dagen ska både jag och Magnus vara med och sen så ska jag vara med några dagar till tills jag känner att han klarar sig själv. Det känns nervöst att släppa iväg honom men jag tror att det blir bra för honom att få träffa lite andra barn i samma ålder.

I dag har vi varit till Queensbay mall och handlat en massa. Leksaker till barnen, skolväska till Hugo och en massa saker som jag behöver till skolan. Jag har gjort iordning rummet på översta våningen till ett arbetsrum så jag planerar att sitta där när jag pluggar. Det rummet används aldrig nu eftersom vi bara är på första och andra våningen så det är ju bra att det kommer till använding. Det ska bli kul att börja plugga lite men det kommer säkert att ta ett tag innan jag kommer igång ordentligt igen.

Vi har iaf bokat resan till Thailand nu så den 22 december åker vi iväg. Tyvärr så har de slutat med direktflyget Penang-Phuket så vi måste mellanlanda i KL. Men resan tar ändå bara 2 timmar så det är ju absolut inte på värsta viset.

Nu ska jag sluta skriva och mysa lite med Hugo som tittar på Spöket Laban under tiden som Magnus nattar Hanna. Hoppas att ni alla i Sverige får en bra helg!

1 kommentar:

  1. Åååh, vad härlig med Tailand-jul!
    Skulle jag oxå kunna tänka mej faktiskt. Men jag antar att det blir som det alltod varit, flacka hit å dit som en tok för att behaga alla...*suck*

    SvaraRadera