fredag 13 augusti 2010

Funderingar på framtiden

För tillfället så funderar jag väldigt mycket på framtiden och då framför allt var vi ska bo. Vi har sålt huset i Bollnäs så vi måste ju börja om någonstans när vi lämnar Malaysia. Innan vi flyttade hit så bokade vi en tomt på Björktjära i Bollnäs eftersom vi funderade på att bygga ett nytt hus när vi kommer tillbaka. Nu i går så fick vi ett mail om att någon var intresserad av att köpa den tomten så om vi ville ha den måste vi bestämma oss på en gång. Efter mycket funderande så valde vi att ge upp tomten. Det är absolut en fin tomt men inte exakt den som vi vill ha (alla som vi egentligen vill ha är redan upptagna). Sedan så har vi räknat en del på att bygga hus och det blir ju väldigt dyrt så klart. Vi vill verkligen inte ha en tråkig vanlig byggsats-villa (förlåt alla ni som har en sådan men smaken är som tur olika). En sådan villa med garage skulle kosta lite över 2 miljoner och det tycker inte vi att det är värt. Huset som vi vill ha skulle allt som allt gå på 4 miljoner och då blir det plötsligt ganska lite kvar att leva på. För vi vill ju kunna leva bra också och unna oss saker, inte bara bo. Så det lutar åt att vi letar efter ett begagnat hus som är i riktigt bra skick. Vi har köpt ett renoveringsobjekt en gång som iofs blev jätte fint men som aldrig någonsin verkade bli klart. Så aldrig mer! Samtidigt så känner jag mig lite osäker på var jag vill bo egentligen. Jag trivs jättebra i Bollnäs och tycker att det är ett perfekt ställe att bo på när man har barn. Men visst börjar det kännas lite väl litet. I Penang bor det 1,5 miljoner människor, hälften på fastlandet och den andra hälften på ön där vi bor. Visst tycker jag att det är för mycket människor här men samtidigt så är det väldigt skönt att det finns så mycket att göra och att allt ligger så nära. Nu menar jag absolut inte att jag vill bo här för all framtid men jag skulle kanske vilja flytta till en större stad när vi flyttar tillbaka till Sverige. Samtidigt så beror det så klart på också hur det blir med våra jobb. Mycket att fundera på så det är tur att vi iaf har ganska lång tid på oss :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar