söndag 14 mars 2010

Visdomsord från Karin

Nu är helgen snart slut och det har varit fullt upp som vanligt. Igår var vi till Queensbay Plaza och shoppade lite. Det ligger ungefär 1 mil bort vilket innebär ungefär 30-45 minuters bilresa i kaostrafiken här i Penang. På Queensbay finns det runt 350 affärer så vi hade ganska fullt upp. Magnus och Hugo spenderade lång tid på en lekavdelning där det finns karuseller, spel och annat roligt för barn. En timme där kostade ungefär 40 kronor och då hade Hugo fullt upp precis hela tiden. Under tiden så passade jag och Hanna på och shoppade lite, det blev bl.a. en ny bikini till mig, är nog ungefär den femte nu som jag har köpt det senaste halvåret. Bikinis, solglasögon och partykläder är mina stora laster. När det var som värst för några år sedan så hade jag 76 partytoppar, fast det var ju på den tiden innan man fick barn och gick ut på krogen oftare än 2 gånger per år som det blir nu! Vi år lunch på Pizza Hut. Sen vi flyttade hit så har vi bara ätit på Pizza Hut, Mc Donalds och KFC. Känns som att det kanske är dags att prova något lite mer lokalt snart. Alltså vi äter ju hemma för det mesta, lät nästan som att vi bara åt ute nu :-) Efter shoppingen så åkte vi och badade i poolen.

Idag har vi gjort ungefär samma saker som igår. Jag åkte och shoppade lite själv på Gurney Plaza i dag och sedan åkte vi och badade. Det blev inte så mycket bad idag eftersom det började åska. Det är nog sjunde eller åttonde dagen som det åskar sen vi kom hit. Kul för mig som är så åskrädd! Ännu en sak att lägga till listan alltså över saker som är sämre i Malaysia. Snacka om att jag måste framstå som lite knäpp. Här får jag chansen att flytta till ett drömland och vara ledig i två år och det enda som jag gör är att klaga över allt och längta tillbaka till lilla Bollnäs. Men om det är något som jag har lärt mig från det här är det att det inte spelar någon roll hur fint man bor eller hur lyxigt man kan leva, det som egentligen betyder något är vilka människor som man får vara med. Några visdomsord från Karin alltså. Eftersom jag börjar bli lite till åren nu så tycker jag att jag kan börja ge lite visdomsord ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar