tisdag 2 mars 2010

Bad!


Idag har det varit fullt upp igen. Hela förmiddan var det hantverkare här som fortsatte fixa med huset, så nu fungerar alla ac-anläggningar och den mesta av elen. I morgon kommer elektrikern igen och sen så ska nog det mesta vara klart. På eftermiddan tog vi ledigt från hus-fixet och åkte till företagets lägenhet för att bada i poolen. Jag och barnen badade och det var jätte härligt. Magnus hade inga badbyxor så han fick titta på i värmen i stället. Nu i kväll har vi haft besök av en kollega till Magnus som har varit här och ätit middag och pratat lite jobb. I morgon ska Magnus börja jobba och då är det dags för mig att vara ensam med barnen, det känns lite nervöst men det ska säkert gå bra. Jag måste ju börja leva mitt liv som hemmafru på riktigt nån gång :-) I morgon ska vi ringa och boka städhjälp också, det börjar synas på golven att vi har många hantverkar som springer i huset. Känns ganska skönt att man inte behöver städa själv, fast lite konstigt också. Jag vet inte vad jag ska göra samtidigt som de städar, det är fortfarande för varmt för att vara ute någon längre tid men man kan ju inte sitta inne och titta på när de städar heller.


Jag vet inte om jag har skrivit om området som vi bor på. Det är ett så kallat gated community dvs det bara är vi som bor på området som får vara här. Det är en hög mur runt hela området och ingångarna är bevakade av vakter så för att komma in måste man ha ett speciellt tillstånd. Sen så är själva huset också omgiven av en mur och en låst grind. Vi har också valt att skaffa ett larm till huset så att det ska bli extra säkert. Jag tror att Malaysia är ett ganska säkert land men det känns ändå skönt att bo på det här sättet.

3 kommentarer:

  1. Härligt att du uppdaterar bloggen så mycket Karin :)

    SvaraRadera
  2. Va kul med alla bilder!!
    Jag vill oxå vara där å åka kana. Men jag får nöja mej med mina 10 dagar i Spanien i maj.....
    *avis* Längtar som en tok till våran resa..
    Hoppas du mår bra å kommer in i vardagen i ditt nya liv snart.
    kram

    SvaraRadera
  3. Linnea: Jag försöker uppdatera lite, är ju lättare nu när det faktiskt händer lite också :)

    Marie: Förstår att du längtar, 10 dagar är ju jätte lång tid så det blir säkert jätte härligt!
    Kram

    SvaraRadera