torsdag 25 mars 2010

Besök från Sverige


Idag skulle jag och Nicky ha åkt med barnen till Botaniska trädgården här i Penang men tyvärr så har hon gjort illa ryggen och måste åka till läkaren istället. Som tur är så hade jag inte sagt något till Hugo så han nehövde inte bli besviken. För min del så känns det helt okej att det inte blir något besök idag eftersom jag nästan inte fick sova alls i natt eftersom Hanna var så stökig. Så jag vet inte om jag hade klarat en hel dag ute i den här värmen. Vi ska ta det en dag nästa vecka istället. Hanna har varit väldigt stökig de senaste nätterna, vet inte om det kanske är fler tänder på gång (hon har redan 8) eller om det är något annat. Hon vägrar att äta barnmaten här i Malaysia så hon har börjat äta vanlig mat istället och det kanske blir lite konstigt så här i början. En annan orsak kan vara att ac-anläggningen i hennes rum inte fungerar helt bra, får nog se till att de kommer och tittar på den igen. Det är vilket fall som helst väldigt jobbigt när man inte får sova riktigt på natten. Som tur är så är hon ändå lika glad och pigg som vanligt så hon verkar inte lida av sömnbristen :-)

Magnus har tagit lite extra ledigt så han blir hemma fredag-måndag. Och sedan på tisdag får vi första besöket från Sverige när min mamma kommer och hälsar på. Hugo längtar väldigt mycket och varje morgon när han vaknar och varje kväll när han ska sova så vill han räkna hur många dagar det är kvar tills mormor kommer :-) Själv så ser jag så klart fram emot besöket och jag ska även passa på att besöka några skolor när mamma är här och tar hand om barnen, plus att jag ska försöka få lite egentid, det är ju inte så gott om det nu för tiden. Jag och Nicky ska också passa på att åka runt i stan och titta lite. Hon ska visa mig bästa läkaren, mataffären, poolerna osv.

Hugo börjar lära sig mer och mer engelska men han hittar också på många egna ord. Vissa dagar vill han lära sig nya ord hela dagen men andra dagar så vill han inte alls. Jag tar det väldigt lugnt med honom och låter honom styra inlärningen. Vissa saker har han lite svårt för som t.ex. att namn heter lika på engelska. Han har lärt sig vad mormor och morfar heter men kan inte alls förstå varför det inte finns något annat ord för Ingrid (morfars sambo) på engelska. Fast det roligaste än så länge är att puss heter kiss på engelska, det skrattar han fortfarande åt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar