tisdag 12 oktober 2010

Uppdatering

Nu har jag varit lite dålig på att skriva igen men det går visst i perioder. Här är iaf allt bara bra. I helgen har vi firat Magnus som fyllde år. Han fyllde i måndags men vi valde att fira redan på lördagen. Det blev lite paket, tårta och en god middag. Det är andra året i rad som Magnus firar sin födelsedag här i Malaysia fast förra året så firade han själv eftersom jag och barnen var kvar i Sverige. Vi firade så klart honom när han kom hem i stället :-)
Själv så saknar jag hösten i Sverige. Hösten är den absolut bästa årstiden. Jag älskar när löven ändrar färg och det börjar bli mörkare på kvällarna. Det som är lite tråkigt med Malaysia är att det är samma årstid jämt. Den enda skillnaden är om det är regnperiod eller torrperiod. Under regnperioden så blir det lite svalare och det regnar mer men annars så år det ingen större skillnad. Sen så kommer jag nog att sakna den första snön också. Fast sen så räcker det. Jag kommer inte att sakna den svenska vintern speciellt mycket. Jag brukar tycka om vintern men förra vintern var verkligen hemsk. Det var mängder med snö och hur kallt som helst. Sen så hjälpte det ju inte att pelletsbrännaren gick sönder varje gång som Magnus var i Malaysia!
Det blir så klart lite ovant att fira jul helt utan snö och kyla. Vi har ändrat lite på våra julplaner. Vi har bestämt oss för att fira jul här i Malaysia istället för att åka till Thailand som vi hade tänkt. Vi sparar den resan ett år tills Hanna ha blivit lite större och får ut mer av en sådan resa. Sen så känner jag att jag gärna vill fira en riktig jul här hemma istället för på ett hotell. Jag älskar julen och jag har redan börjat planera lite för vad vi ska göra. Självklart så måste vi hitta en gran (jag får står ut med plast i år), baka pepparkakor, baka lussekatter och pynta huset. Jag tror nog att vi ska kunna få en ganska bra jul trots allt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar