torsdag 14 oktober 2010

Planering

Eftersom jag har gjort illa ryggen och måste vila den (den blir bättre och bättre så det är ingen fara) så passar jag på att ägna den här dagen åt en massa planering framför datorn. Jag tycker om att ha saker och ting klara i god tid så att jag slipper stressa och oroa mig i onödan. Jag har börjar förbereda lite inför vår flytt hem till Sverige, det är 1,5 år dit så jag erkänner att jag är ute i extremt god tid :-) I dag har jag iaf skickat efter en ny ansökan om tjänstledigt från jobbet eftersom jag bara har fått beviljat till augusti 2011 och jag vill gärna vara ledig ett år till. Jag hoppas verkligen att det inte blir några problem för om jag inte får ledigt mer så rasar ju våra planer totalt. Sedan så har jag ställt Hugo och Hanna i förskole- och fritidskö. För några veckor sedan så kom jag nämligen på att Hugo inte kommer att börja på "dagis" när vi flyttar hem utan att det är dags för honom att börja förskoleklass och fritids! Vi har ju inget hus längre och det betyder att vi inte vet var vi kommer att bo när vi återvänder till Sverige. Men eftersom jag själv är lärare och har lite koll på skolorna i Bollnäs så vet jag var jag vill att mina barn ska gå och sedan så får vi helt enkelt se till att hitta ett hus på det området! Man kan ha olika åsikter i den här frågan men jag vill ha mina barn på Björktjära eller Kilberg och eftersom vi trivdes så bra på Björktjära tidigare så har vi valt att ställa barnen i kö där. Vi står också i kö på Bollnäs bostäder så antagligen så får vi ta en lägenhet på Framnäs under tiden som vi letar hus. Fast jag är positiv och tror att vi kommer att hitta vårt drömhus direkt! Magnus är lite mer skeptisk...
När jag ändå höll på med en massa praktiska saker framför datorn så passade jag också på att gå in och uppdatera min köstatus i Uppsala. Jag ställde mig i kö i Uppsala när jag och min vän Lisa flyttade dit och sedan så har jag stått kvar. Det innebär att jag har nästa 12 års kötid nu. Det borde alltså gå ganska bra att hitta en lägenhet om Hugo eller Hanna vill plugga i den vackra staden om många år. Som sagt så tycker jag om att planera :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar