torsdag 21 oktober 2010

Betyg, lov och frisörbesök

I dag fick Hugo sitt första betyg med posten. Det kändes ganska konstigt men ändå lite kul. Han hade klarat sig jättebra med godkända betyg på allt :-) Vi hade sagt tidigare att vi var glada om han klarade ett ämne men han klarade alltså allt. Det som de testades på det första kvartalet var bl.a. de första 8 bokstäverna, siffrorna 1-10, musik, gympa och bibelberättelser. Sedan så var det säkert 15 punkter till också. Det är verkligen kul att se hur duktig han börjar bli på engelska och på siffror och bokstäver. Sedan så pratar han så söt engelska med riktig asiatisk brytning :-)
I dag och i morgon så är Hugo ledig från skolan. Det är ingen högtid utan bara vanligt lov så Magnus är tyvärr inte ledig. Sedan så har de team building på lördag med Magnus jobb så då blir han borta hela dagen. Den här helgen blir alltså lite tråkig men så är det ju ibland. I morgon ska jag och Hugo åka till Penangs motsvarighet till Buspalatset. Hanna får stanna hemma med Annie och så får hon och jag hitta på något en annan dag istället.
I dag så var jag och klippte mig för första gången i Malaysia. Jag är lite petig när det gäller frisörer så jag har gruvat mig för klippningen men det gick faktiskt riktigt bra. Det jobbade en frisör på salongen och sedan så hade han två medhjälpare som tvättade hår och stylade och sånt. Vi var 3 kunder på salongen samtidigt men allt flöt på imponerande bra ändå. En hårbehandling med massage och klippning kostade ungefär 160 kronor. Inte så dyrt alltså :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar