onsdag 29 september 2010

Gäster och bröllop

Nu har Maria och David åkt vidare efter 5 dagar här i Penang. De har hunnit med en hel del: Little India, Chinatown, Queensbay, Gurney, Nationalparken och mycket mer. Jag ska lägga upp bilder så fort som Magnus har laddat över dem. Hugo tyckte att det var jätte tråkigt att faster Maria och farbror David åkte hem och tyckte att de kunde flytta till Malaysia istället. Han har lika svårt att förstå varför inte mormor kan flytta sitt hus hit istället. Däremot så säger han att han förstår att morfar och Ingrid inte kan flytta hit eftersom de måste ta hand om grisarna :-) Enligt honom så måste det alltså vara lättare att flytta ett hus än några grisar :-) Den pojken säger så mycket tokiga saker nu för tiden så man borde verkligen skriva upp allt. När han skulle sova en kväll så låg vi i sängen och pratade lite om vad alla jobbar med. Jag berättade att faster Maria är doktor och då ser Hugo alldeles förstörd ut och säger med skräckslagen röst: Är faster Maria doktor? Jag som trodde att hon var människa! Då blev det plötsligt lite svårt att hålla sig för skratt.

På lördag har vi fixat barnvakt för då ska vi på bröllop. Bröllopsmiddagen börjar kl 19.30 så det är för sent för att Hanna ska kunna följa med. Först så tänkte vi ta med Hugo men han vägrade så då får han också stanna hemma med Annie. Det stora problemet just nu är naturligtvis vad jag ska ha på mig. Jag har hur många klänningar som helst i garderoben men naturligtvis så är den klänningen som jag helst vill ha kvar i Sverige. Det innebär alltså att det blir lite shopping för mig i morgon. Ska nog passa på att köpa nya skor och kanske en ny väska också. Lika bra att passa på när man har en anledning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar