fredag 3 september 2010

Plugga, plugga och plugga....

Nu har skolan satt igång och det är verkligen fullt upp. Föreläsningar och vad som känns som miljontals uppgifter som ska lämnas in. Enligt schemat så är det riktigt mycket nu fram till vecka 44 och efter det så har jag "bara" uppsatsen. Visst är det kul att plugga igen men det är väldigt ovant eftersom jag inte har pluggat på den här nivån på 6 år. Kursen som jag läser nu består av tre delkurser: Litteraturteori, Irländsk litteratur och uppsatsen. Litteraturteorin och uppsatsen känns riktigt roliga (än så länge) men kursen i Irländsk litteratur känns bara så seg. För tillfället så har jag tagit en liten paus i pluggandet men jag ska snart återgå till de två aktuella frågeställningarna: " What are the aims of post-colonial writing and of post-colonial theory, or what Tiffin calls post-colonial counter-discursive strategies?" samt "What is the process of nation-building followed by the colonised intellectual as an act of opposition to the colonising power?" Visst låter det kul :-) Och då har jag ungefär 40 liknande frågeställning att hinna med också. Samtidigt så försöker jag komma på ett ämne till uppsatsen, har verkligen ingen aning om vad jag ska välja men jag hoppas att jag kommer på något snart så att jag kan sätta igång.
Skönt iaf att det snart är helg. I morgon ska vi på grill-fest och på söndag ska vi fira Hugos födelsedag, så det kommer att bli fullt upp hela helgen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar