torsdag 9 september 2010

Hari Raya och träning

I dag är det torsdag och vi har snart långhelg. I morgon är Ramadan slut och då firar muslimerna Hari Raya och det betyder helgdag för oss :-) Sedan så är Magnus ledig på måndag också eftersom de får en ersättningsdag när en helgdag infaller på helgen ( både fredag och lördag är helgdagar). Hugo är ledig i morgon men går i skolan som vanligt på måndag. Sedan så är det helgdag nästa torsdag också så vi har mycket ledighet att se fram emot :-)

Jag har börjat på ett gym som ligger i närheten av vårt hus. I går var första riktiga passet med min personliga tränare och det känns i varenda muskel idag. Men om några timmar så är det dags för ett nytt pass så det är bara att bita ihop. Min tränare är jättebra och jag trivs verkligen med henne, annars så är ju inte gymmet direkt mitt favoritställe.

I onsdags så träffade jag Erika och det var lika roligt som vanligt. Hon hade tyvärr lite dåliga nyheter men jag hoppas verkligen att det löser sig på något sätt. Vi har planerat att ha en middag igen snart och det ska bli jättekul att se deras nya hus som de hyr. Det ligger mitt i Chinatown och är verkligen jätte litet. Köket och duschen är utomhus så det ska också bli lite spännande att se.

Jag ska påminna Magnus om att föra över bilderna från kameran så att jag kan visa bilderna från Hugos födelsedag snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar