måndag 6 september 2010

Födelsedag

I går firade vi Hugos födelsedag, det var en jättebra dag med många presenter, mycket lek och väldigt mycket tårta. Tyvärr så kan jag inte lägga upp några bilder eftersom Magnus fotograferade med sin stora kamera och den vågar inte jag försöka använda. Men så fort som han har tankat över bilderna så ska jag lägga upp dem på bloggen. I går när jag skulle natta Hugo så pratade vi om födelsedagen och om han var nöjd. Det var han absolut men han tyckte att han hade fått för lite paket. Han hade nämligen trott att han skulle få 1000 paket. För honom så handlar väldigt mycket om 1000 just nu och han säger den siffran i nästan varje mening. 1000 för honom betyder att det är väldigt mycket. Nu så fick han väldigt många och stora paket men sen så är han tyvärr lite bortskämd också. Men trots allt så verkade han mest nöjd med dagen så det känns bra.

I dag har jag varit på skolan och jobbat lite. Jag hann även med ett litet utvecklingssamtal med Hugos fröken och det känns bra. Hon berättade att de har prov om några veckor så hon ville att jag skulle veta vad Hugo behöver träna mer på. Det som barnen testas på är om de kan räkna till 5, om de kan stora och små bokstäver A-H samt 10 färger. Räkningen är inga problem för Hugo, han kan räkna till 12 och färgerna är inte heller några problem men vi måste träna lite mer på bokstäverna, speciellt de små bokstäverna. Hugos lärare tyckte att Hugo är väldigt tyst men hon trodde att det skulle lossna snart för honom så att han också vågar prata i klassen. Annars så upplevde hon honom som otroligt hjälpsam och väldigt duktig på sport. Det var ett väldigt trevligt samtal och efter vi hade pratat färdigt så bad läraren en bön för Hugo. Sånt är man ju inte riktigt van vid från Sverige men skolan som Hugo går i är kristen och de pratar en hel del om Gud. I Hugos ålder så innebär det mest att de läser bibielberättelser och ber bordsbön. Personligen så tycker jag att det är något positivt men Magnus har en annan åsikt i frågan :-)

I morgon ska jag äntligen i väg och träffa Erika igen. Vi har inte träffats alls efter jag kom tillbaka eftersom jag först blev sjuk en vecka och sedan så har hon varit i KL. Men nu så är hon hemma igen och det är jag jätte glad för :-)

Nu kom jag precis på att jag har glömt bort att skriva om grillfesten som vi var på i lördags. Den var på skolan och det var riktigt trevligt. Det var väldigt mycket folk och perfekt väder. Här innebär perfekt väder att det är lite molning och blåser så att det är möjligt att sitta ute i mer än 10 minuter :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar