tisdag 29 mars 2011

Besök på akuten

Jag ska börja med att skriva att båda barnen mår förhållandevis bra, så att ingen mormor eller morfar hinner bli allt för nervösa. Som jag skrev tidigare så har Hanna haft feber nu i några dagar. Hon har haft runt 39 grader men ändå varit ganska pigg och ätit okej. I morse när jag tog upp henne var hon kokhet och hängde som en liten trasdocka. Dessutom så hade hon stora röda utslag på kroppen. Jag tog tempen direkt och den stannade först på 40 grader. Vi lyckades få i henne lite kall saft och kyla henne med en handduk. Eftersom det var tredje dagen med hög feber och febern hade stigit så bestämde vi oss för att åka in till akuten. Hanna var helt dimmig på ögonen och verkligen inte sitt vanliga jag. På akuten så tog det bara 5 minuter innan vi fick träffa tre sjuksköterskor som tog tempen och kollade till Hanna. 10 minuter senare fick vi komma in till läkaren. Han konstaterade att Hanna har en kraftig halsinfektion och skrev ut antibiotika. Utslagen var det ingen fara med, det var iaf inte dengue-feber som jag var lite nervös för. Att få i Hanna antibiotikan var inte det lättaste men till slut lyckades vi. Nu är vi hemma igen och Hanna sover lite. Febern har gått ner men hon vägrar att äta eller dricka något. Jag ska försöka få i henne något när hon vaknar igen. Hugo stannade hemma med Annie under tiden som vi var på sjukhuset och han var så klart lite stressad över hur Hanna mådde. Men det var verkligen skönt att vi inte behövde ta honom med oss eftersom han hatar sjukhus. Om Hanna inte blir bättre inom 36 timmar ska vi åka tillbaka till sjukhuset på torsdag. Annars så ska vi tillbaka dit på ett återbesök nästa onsdag. Förhoppningsvis hjälper antibiotikan så att Hanna snabbt blir pigg och glad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar