tisdag 24 maj 2011

Skolavslutning x 4

Som jag ser det så har jag fyra skolavslutningar på gång för tillfället som jag är mer eller mindre inblandad i. Den första gäller enbart mig själv. I dag har jag skickat in den sista uppgiften till kursen som jag läser. Om någon har glömt bort vad jag läser så är det en kurs (eller egentligen 2 kurser) som handlar om barns språkutveckling. Väldigt intressant både som mamma och lärare. Kurserna går på Umeå universitet men det har gått jättebra att studera dem här i Malaysia. Nu får jag bara vänta och se och hoppas att jag blir godkänd också. Fast det har gått bra hittills så det går nog bra nu också :-) Sen så får jag vänta ytterligare några veckor innan jag vet om jag kommer in på kursen som jag har sökt till hösten, hoppas hoppas hoppas....

Skolavslutning nummer 2 är på torsdag då Hugos klass har avslutnings pool-party. De ska lämna skolområdet och gå till ett hotell som ligger alldeles bredvid skolan (där vi har varit på födelsedagskalas en gång redan) och eftersom det behövs extraföräldrar som hjälper till så har jag så klart anmält mig. Nu hoppas vi bara på bra väder så att barnen får en mysig dag.

Skolavslutning nummer 3 är den 6 juni på Hannas dagis. Den 6 juni är faktiskt en helgdag här också i år :-) Den dagen har Hannas dagis familjedag på Adventure zone i Batu Ferrengi. Det är ungefär som Buspalatset men med mycket värre rutchkanor. Vi är där ganska ofta och leker och jag har lagt ut bilder på bloggen därifrån tidigare.

Skolavslutning nummer 4 är i Sverige. Mina små elever går ut nian och självklart måste jag vara där då. Fast nu är de varken små eller mina längre, men ni förstår nog vad jag menar. Jag har inte träffat dem sen vi flyttade hit så det ska bli väldigt spännande att träffa alla igen.

Sen så får det nog räcka med skolavslutningar för ett tag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar