tisdag 30 november 2010

Snart jul :-)




Här planerar vi för fullt inför julen. Julgran och julpynt är inhandlat och i stort sett alla julklappar till barnen. Till helgen tänkte vi baka lite lussekatter och pepparkakor plus att jag ska försöka mig på att koka egen glögg för första gången i mitt liv. Det blir två versioner, en vinglögg till Magnus och en alkoholfri till mig och barnen :-)


Förra helgen så hittade vi en tomtedräkt som passade Magnus så nu vet vi säkert att tomten kommer i år också :-) Hugo är väldigt bekymrad över hur tomten ska komma hit när det inte finns någon snö men han har iaf skrivit en önskelista till honom.


För första gången någonsin så ska vi inte ha någon riktig gran utan plastgran. Vi har ju inte så mycket till val i år men vi har faktiskt hittat en riktigt fin som vi är nöjda med.


Jag lägger ut några bilder från förra julen som vi firade i vårt gamla hus i Sverige.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar