onsdag 10 november 2010

Roligt sammanträffande

I går var jag med om en rolig sak. Jag och Hugo hade åkt till Gurney för att handla lite och när vi var inne på en affär så hör jag plötsligt hur någon i närheten pratar svenska. Jag blev så klart jätte förvånad och var tvungen att lyssna lite till för att bli säker på att det verkligen var svenska (under tiden i Malaysia så har jag träffat en person från Sverige så det kryllar ju inte direkt av svenskar här). När jag var säker på att det verkligen var svenska jag hörde så gick jag fram och sa något klok som: Men pratar ni svenska? Tjejen som hade pratat blev lika förvånad hon över att någon okänd plötsligt började prata svenska här i Malaysia. Det visade sig att hon och hennes familj hade flyttat hit för en månad sedan och de kommer att bo här ett år eftersom hennes man ska jobba här (på samma område som Magnus jobbar). Hon hade två små barn, en dotter som är lika gammal som Hugo och en son som är 6 månader äldre än Hanna. Dessutom så berättade hon att en till barnfamilj från Sverige hade flyttat hit samtidigt och att mannen i den familjen jobbade tillsammans med hennes man. Hennes barn var pratglada men Hugo tyckte nog att det var lite konstigt för han sprang och gömde sig :-) Vi pratade iaf ett tag och bytte telefonnummer och så blev vi bjudna på födelsedagskalas nästa helg. Ibland så måste man ju tro på ödet för vi hade egentligen inte ens tänkt gå in på den affären men vilken tur att vi trots allt gjorde det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar