onsdag 22 december 2010

Två dagar till jul

I dag har vi haft en "lugn" hemmadag. Jag har gjort lite köttbullar som tyvärr inte alls blev bra (köttfärsen här har en konstig bismak). Hugo ramlade och skrapade upp halva armen i går och går därför omkring med bandage i dag. Han har ägnat dagen åt att rita teckningar till mormor, morfar och Ingrid. Det är mest bilder på hus, morötter eller julgranar. Nu på eftermiddan blev han lite sur när han hjälpte mig att göra i ordning Annies lönekuvert eftersom han inte fick någon lön. "Jag har faktiskt hjälpt till att plocka ihop på dagis, får man ingen lön för det!!!" Han hade tänkt använda pengarna till att köpa en svart bil med vinge, tur att vi ska byta till just en sådan efter jul :-)
Hanna springer mest omkring och är tokig. Hon tar mackor som hon slickar av smöret på och när ingen ser så byter hon ut den avslickade mackan mot en ny. Det är mindre trevligt för mig som plötsligt upptäcker att jag biter i en avslickad småslemmig macka i stället. Ibland försvinner hon bara och då har hon alltid klättrat in i kylen. Det barnet är som en underbar blandning av Kajsa Kavat och Karlsson på taket, det ska bli intressant att se hur hon blir när hon blir större :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar