torsdag 10 december 2009

Huset igen då...

I går satt jag och Magnus och tittade på bilderna på nya huset. Vi ska hyra huset möblerat och vi var tvungna att lämna in en lista på allt som vi ville ha i huset. Ni kan nog tänka er hur svårt det är att komma på precis ALLT som vi vill ha och behöver. Till slut så fick vi ihop en lista men det saknas säkert en massa saker. Huset som vi hyr är på 300kvm och i 3 våningar. Det finns 5 sovrum, 2 kök, vardagsrum/matsal och 7 badrum. Trodde att det var ett skämt igår när jag började räkna badrummen. Finns det verkligen någon familj som behöver 7 badrum? Egentligen så tycker jag att hela huset är lite väl stort men det var faktiskt det minsta huset med tomt som fanns i det området som vi ville bo i. Området är helt nytt och där bor mest folk från USA, Australien och Tyskland. Förhoppningsvis så finns det andra "hemmafruar" med barn i området som vi kan lära känna. Hugo har ju redan fått börja lära sig lite engelska och jag tror att han lär sig ganska fort när vi väl flyttar dit och han hittar andra barn att prata med. Sen när han har lärt sig lite mer så tänkte jag att han ska få börja en lekskola som kyrkan har varje förmiddag och som verkar bra. Men det blir ju först när vi har bott i landet ett tag och han har vant sig vid allt det nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar